Corrado G60 factory failure?

  • Hello! I'm one of many corrado freaks out there and just for the record I tested corrad vr6 2.8, 220hp today and it's wonderful, but kind of out of my money reach, so I'm looking for G60, because is less expensive (used) and it doesn't "eat" so much fuel.

    I heard that the G60 thing (that's a turbo charger, right?) is very corruptible. Is that correct? And what to do, when your G60 passes away? Can you attach usual or sport filter on your car and you're ready to go, but without G60? I heard that G60 is expensive.


    Post, please!

  • On a Car it gives many things that can go corrupted. The G-Charger ist one more. If you know how to tread it, it´s not more corruptible than any turbo or compressor. The most thing why a G60 crashes, is that it will be driven with high RPM when the engine is cold. Although the tuning of the Charger with an other pulley should only persons do, that know what their doing. A G60 Charger has a very specified sound, which is near to a landing helicopter. Many people in this forum are fascinated of this sound. If you put a sport filter on it, this sound will be more stronger. When a G-Charger crashes, you can drive the Corrado without a Charger. You only need a shorter belt. Than the Corrado has 80 - 90 Hp. You can drive with out the charger estimatly 170 km/h.

    ***AND, the G60 isn´t a Turbo-charger, its a kind of a compressor...*** :wink:

    Steff

  • Thank you for your exhaustive reply, Steff.
    I'm about to buy G60 edition. I want to have a fast car and so on... and I want corrado :)

    So I have to treat my G60 compressor with care. I'm not used to drive the car to its limits. Well, not always. Sometimes I'm in mood to flaten the gas pedal, but I always do that when the car is warmed up to its normal level.

    So if I'll drive the car with care, there will be no problem?

    I need an advice: what I have to know before/when I'm buying G60? How do I know if the car is tunned too much or it's tunned wrong? My friend is an experienced car fan and car mechanic but he hasn't dealt with corrados yet. Anyway, how to know if the car is worth of buying? Prices are around 2,500 €.

    You can post in PLAIN German too!

  • If your friend is experienced with cars there is no problem. The corrado is a normal car like any other. You have to look for the brakes, the engine (if there is any oil) and if there is enough in it. If there is any "Rost" or if the car had a crash before. The normal things. On the G60 you have to look which pulley is installed. Normal is a Black one with 80mm "Durchmesser". Tuningpulleys often have 72 - 65 mm. The you can check the power of the Compressor. Look here:

    Über die MFA kann normalerweise die Uhrzeit, Fahrzeit, Durchschnittsverbrauch, Fahrstrecke, Durchschnittsgeschwindigkeit, Öltemperatur sowie die Außentemperatur. Je nachdem, ob der Wahlschalter auf 1 oder 2 steht, kann hierbei zwischen den aktuellen bzw. den gesamten Werten gewählt werden.

    2.) Der erweiterte Modus :winking_face:

    Dieser muß erst aktiviert werden, mit folgenden Schritten:

    1. MFA-Taster drücken, und halten

    2. Zündung an, und wieder ausmachen

    und dann:

    3. Motor starten, MFA-Taster loslassen

    Es gibt übrigens auch MFA's, bei denen man den Resethebel anstelle des MFA-Tasters halten muß ! So, ab jetzt wird es interessant... Wenn der Wählschalter auf 1 steht, befindet man sich im Checkmodus, wenn er auf 2 steht, so befindet man sich im Meßmodus:

    Nun, zu den Werten:

    Im Checkmodus ergibt sich folgendes:

    Anzahl der Betätigungen des Wahlschalters Anzeige im Display
    0 Motorkennfeld-Code
    1 Länderausführungs-Code
    2 Wegdrehzahl
    3 obere Drehzahlgrenze
    4 untere Drehzahlgrenze
    5 Schubabschaltung (mbar)
    6 Segmenttest (müßte 4 mal eine 8 anzeigen)

    Anmerkung: Ich selber kann mit dem Checkmodus nicht allzuviel anfangen, deshalb will ich es hiermit gut sein lassen.

    So, kommen wir nun zum Meßmodus (MFA-Wahlschalter auf 2):

    Anzahl der Betätigungen des Wahlschalters Anzeige im Display
    0 Prüfsumme (unwichtig)
    1 Saugrohrunterdruck in mbar, bzw. als dez. Zahlenwert (wichtig für G-Lader)
    2 Drehzahlanzeige (genaue Anzeige, über die auch die genaue Geschwindigkeit errechnet werden kann)
    3 Momentanverbrauch (als direkt abhängig von der Gaspedalstellung, nicht erschrecken bei Vollgas :winking_face: )
    4 Wegdrehzahl
    5 Öltemperatur in °C
    6 Außentemperatur in °C

    Die siebte Betätigung jeweils bedeutet man ist wieder bei 0 angelangt.

    Nun, wie geschrieben, man kann damit den Ladedruck des G-Laders überprüfen. Hierbei muß man aber zwischen den Werten von VDO-Instrumenten und Motometer-Instrumenten unterscheiden. Der gelieferte Druck ist bei einem durchschnittlichem Luftdruck von 1000mbar angenommen. Die Motormeter-Instrumente zeigen den Druck direkt an inklusive dem normalen Luftdruck, es gibt aber auch Motometer-Instrumente, die den Luftdruck nicht mitberechnen, die haben dann sinnigerweise 1000 weniger auf der Anzeige. Die VDO-Armaturen liefern digitale Werte. Ich möchte noch dazu sagen, das ich einen Wert von etwa 226 bei etwa 5800 U/min habe (eigentlich über den ganzen Drehzahlbereich bei Vollgasstellung). Der zu ermittelnde Wert soll bei einer Drehzahl von etwa 5600 bis 6100 genommen werden. Also hier eine kleine Tabelle, die aber nicht auf Richtigkeit pocht (ist für die Corrado-Armaturen ausgelegt):

    Wert VDO-Instrumente Wert Motometer-Instrumente Druck den der G-Lader liefert
    15 200 0
    55 400 0
    90 600 0
    127 800 0
    148 1000 0
    172 1200 200
    192 1400 400
    211 1600 600
    228 1800 800
    242 2000 1000
    255 2200 1200

    **************Die Werte sollten bei möglichst hoher Drehzahl abgelesen werden, ab etwa 6100 U/min wird der Ladedruck aber wieder abgesenkt, kurz davor aber sind Werte unter 211 bei VDO und unter 1600 bei Motometer inakzeptabel. Dann wird es Zeit nach dem Lader zu schauen :winking_face: ...*******************

    From http://home.t-online.de/home/z.matijevic/ ...

    Although hear if there are any kind of unnormal Sounds, which came from the charger.

    If there all is OK. Have Fun.

    PS. If you have buyed a Corrado G60 directly change the Oilhoses from an to the charger. They are low cost, but can cause a charger-damage.

  • Thanks for the answer. Checking the machine is piece of cake, but I was wondering if there's something special to check on G-lader for example, before buying the car.

    If the car had/has any beauty faults, my friend's father is a well known (here in Slovenia) car varnisher and modifier, so there will be no problems.


    I'll check your quote later with some dictionary in my hand :)

  • Slovenia doesn't offer more than 98 octan fuel. Slovenia doesn't deal with leaded fuel any more, but you must add some luqiud to improve the unleaded 98 octan fuel for unleaded engines.

    So I'm satisfied with your post, Steff. Thanks!

  • If you're going to buy the G60 - replace the oil-tube's which are leading to the G60 and back :exclamation_mark:

    This is the most reason why the G60 is getting crashed - and with little cost - i think, the tubes cost about 35€ - you can be asure, your G60 will life long life if you replace these once a year !

    I hope, I made myself clear, my english on these things isn't that good any moore...

    Achim

  • Is there very big difference between G60 serie and 1.8 16v, since the horsepower difference is just 20 horses (default)? I know that G60 accelerates better, but is it really worth of buying and taking care just for a miliseconds faster acceleration time?

  • you´ll never get a 1,8 16V for the corrado, its very, very few and without a katalytic converter. You´ll get a 2,0 16V with 136 Hp. And there its how you have written. The G60 is a little bit faster and accelerates better. But you can push up the power of a G60 with very low cost. If you want to get some more power out of an 16V engine its very expensive. A G60 with an other Chip and a smaller pulley is nearby like a VR6.

  • I was looking at small ads on the internet and there are 1.8 16v corrados with 140hp...

    Well, I don't know. Is there any possible way to buy or renew compressor? I called one guy and he said to me that his compressor needs to be replaced or generally renewed (repaired). I called Posedi Slovenia (VW) and they told me that compressor cannot be checked if there are any damages or if it needs to be replaced. When it crashes, it crashes, he said to me, and there's no way to get a new compressor for corrado at VW anywhere in the world.


    So? What are the alternatives?

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